Hundägare - SKÄRP ER

usch vad arg jag bli, eller rättare sagt så blir jag äcklad.
Hundar + avföring är det äckligast som finns typ. Det finns väll någon lag som säger att man måste plocka upp bajset? Eller är jag helt ute o cyklar? Det är ju vilket som en grej som hundägare totalt missat, iaf där jag bor. O sedan en annan sak, det finns en lång gångväg från husen (jag bor längst upp i området) o ner till vägen där bussen går o så.. o efter hela vägen är det alldeles gult efter kanterna o på vägen, så jäkla äckligt! Visst, jag förstår väll att man inte kan "plocka upp" kisset - men ställ hundjäveln på er balkong då i stället för att låta den pissa ner ingångarn till stigarna in till husen!! Känns ju sådär att behöva plumsa in i gångarna över huvudtaget men som det såg ut idag så var det inte "nerstampat" in i stigen o eftersom man inte ville plumsa i pisset så fick man plumsa runt o bli dubbelt så blöt! För ett par dagar sedan så gick jag bakom två tjejer som hade varsinn hund med sig, varav en släppte hunden lös så det fick springa åt sidan o bajsa - tjejerna fortsatte att gå o när hunden var klar så släpade den med sitt koppel o kom i fatt dem. Tror även att kopplet släpade i skiten. Båda tjejerna visste vad hunden gjorde men ingen brydde sig om att ta upp de. Brukar även se på stigen ut till gångvägen, att hundarna fått göra sina behov utan att matte eller husse brytt sig ett skit.
FY FAAN VAD LESS JAG ÄR PÅ DESSA HUNDÄGARE!!
Visst, vissa tar väll sitt ansvar så alla är inte idioter - men här måste det fan vara en majoritet, för det kan väll inte finnas hur mycke hundar som helst just här?
Vad gör man åt idioterna, eller finns det någonting man kan göra. Känns som att det bara är att finna sig i det - men det känns inge kul.. bara VIDRIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0